Nederlands  Engels  Duits

Trainingsbegeleiding

Je hoeft geen professional te zijn om te trainen als een professionele atleet. De doelstelling van Alan Smeets Training is immers, professionele trainingsbegeleiding aan een breed publiek aan te bieden. Er wordt voor ieder individu gekeken naar zijn of haar doelstellingen en naar de tijd die hij of zij daarvoor vrij kan maken om te trainen.

Ik maak individuele trainingsprogramma’s die u helpen uw doelstellingen te verwezenlijken. Door gericht te trainen voorkomt u dat u onnodige tijd en energie verspeelt en zult u uiteindelijk meer rendement uit uw trainingen kunnen halen.

Hoe ga ik te werk?

Afhankelijk van het trainingspakket dat u kiest en uw doelstellingen maak ik een jaarplanning, waarin ik vanuit uw piekmoment terug ga tellen en zo de benodigde trainingen kan gaan inplannen (macro planning). De jaarplanning is de basis van de trainingsschema’s vanuit hier maak ik een week planning (micro planning) waarin ik de trainingen op weekbasis plan. Hierin houdt ik rekening met uw wensen en de tijden dat u zou kunnen trainen.

Het is belangrijk om een trainingsprogramma met en goede basisconditie te beginnen, dus wordt er in de opbouw als eerste aan een goede basis gewerkt. Daarna zullen specifieke trainingen richting uw doelstelling volgen.

Controle van uw trainingen

De trainingen die u doet controleer ik doormiddel van de hartslag- of vermogensmeter files die u mij wekelijks doorstuurt. Ik kan zo zien hoe lang en op welke intensiteit u traint. Waar nodig kan ik u dan bijsturen. Het is aan te bevelen om op zijn minst een hartslagmeter te hebben die minimaal iedere 5 seconde uw hartslag opslaat. Als u als wielrenner over een vermogens meter beschikt, krijgt u ook te trainingszones in Wattage.

Om uw progressie te controleren is het aan te bevelen om enkele keren per jaar een inspanningstest uit te laten voeren. Momenteel biedt ik dit niet zelf aan. Het is mogelijk om dit op diverse locaties te laten doen. Ik zal dan de gegevens bekijken en verwerken in mijn trainingsprogramma. Het laten doen van een inspanningstest is niet verplicht.

Core stability en krachttraining

Om uw doelstellingen te bereiken kan ik ook voor u een core stability- of een sportspecifiek krachttrainingsschema maken. Door core stability oefeningen neemt de controle en balans van je rug, bekken, heup, knie en enkel toe en ben je minder vatbaar voor blessures. Krachttraining zorgt ervoor dat je sterker wordt.