Nederlands  Engels  Duits


Ideale wedstrijd gewicht

Iedere atleet is anders er bestaat dus geen dieet dat altijd voldoet aan de behoeften van alle atleten. Individuele behoeften kunnen gedurende het seizoen veranderen, daarom moeten atleten flexibel zijn om zich hieraan aan te passen.

Veel atleten zijn erbij gebaat om iets van hun gewicht te verliezen. Wanneer je lichter bent kost het immers minder energie om te fietsen, lopen, zwemmen en iedere andere vorm van bewegen. Iedere persoon heeft een eigen gewicht dat voor hem of haar ideaal is. Te licht zijn is ook niet goed, je lichaam heeft dan geen energie om aan de gevraagde trainingsarbeid te kunnen voldoen met als gevolg een ongezonde situatie en mindere prestaties dan met een optimaal dieet.

Om het ideale competitie gewicht te bereiken wordt uw huidige voedingspatroon eerst geanalyseerd. Voor de voedingsanalyse moet u drie dagen alle voeding en drank die u inneemt noteren, instructies hiervoor ontvangt u bij aanvang van de analyse. Daarna wordt uw voedingspatroon aangepast zodat u op een verantwoordelijke en gezonde manier uw ideale competitie gewicht kunt bereiken.

  • Analyse van de dagelijkse calorie inname aan de hand van het driedaagse voedingsdagboek
  • Analyse van de macro- en micronutriënten in uw voeding
  • Analyse van de persoonlijke voedingsbehoefte om de prestaties te optimaliseren
  • Uitgebreid advies om uw voeding- of gewichtsdoelstellingen te behalen
  • Er wordt rekening gehouden met persoonlijke voorkeuren
  • Contact via e-mail, telefoon of Skype
  • Alles wordt uitgewerkt in een persoonlijk document
  • Uitgebreide voorbeeld menu’s
 
Gelezen 1997 keer
  • Je dieet beïnvloed je prestaties en de voeding die je kiest bepaalt hoe goed je traint en presteert.
    Lees meer
  • De voedingsanalyse is geschikt voor sporters die hun voedingspatroon willen optimaliseren
    Lees meer
  • Uw voedingspatroon wordt aangepast zodat u op een verantwoordelijke manier uw ideale gewicht kunt bereiken
    Lees meer